פורום הסיפורים :
מיועד לפרסום וביקורת של סיפורי מד"ב ופנטסיה; מנהל הפורום: זיו קיטרו (Sickbar)
לקבלת עדכונים חודשיים בדואל על פעילויות האגודה, הצטרפו ל
רשימת הדיוור על-ידי משלוח
מייל ל
מזכירות האגודה.
אוקי, חשבתי קצת על הדברים
נכתב ע''י:
יעל (IP Logged)
תאריך: 10:07 15/06/2004
האמת שכן דיקלמתי את זה עם מחיאות כפיים לפי המקצב, ורוב הזמן זה "התדקלם" בסדר. כמובן יש מה לשפר.
השאלה היא עקרונית: האם אסור לשחק עם שמיניות ורבעים? האם אני לא יכולה להפוך שתי שמיניות בבית הראשון לרבע בבית אחר או להפוך רבע בבית הראשון לשתי שמיניות בבית אחר?
חלק מהדוגמאות שהבאת נופלות על הקטיגוריה הזו. אחרות (כמו "מסוכן מאוד") לא וקיבלתי את דבריך. אני אתקן במקומות בהם "אילצתי" את המשקל.
אבל השאלה היא מה בקשר למקומות האחרים, כמו הבית עם הנמפה למשל.
הנה למה אני מתכוונת:
(אני אכתוב טא-טא כדי לציין שמיניות וטה כדי לציין רבע - הדגשה עבור פעמה).
כולם הולכים ביער
טא-*טא*-טא טא-טא *טה* טה (הטא הראשון הוא קדמה)
מופיעה נמפה יפה
*טא*-טא טא-טא *טא*-טא טה
ההבדל בין שניהם הוא שבשורה של "כולם" יש קדמה של שמינית או חלק שש עשרה, ורבע אחד בראשון הפך לשמיניות בשני. אני לא חושבת שזה משפיע על המשקל הבסיסי.
אז השאלה החשובה שלי היא - האם חייבים לשמור על מקצב זהה של *המלים*, זאת אומרת שאותו מספר הברות יהיה בכל שורה עם אותה הטעמה או שאפשר בכל זאת לעשות מה שעשיתי - לשחק עם מספר ההברות אבל לדאוג שההטעמה תיפול תמיד על אותה הפעמה.