פורום הסיפורים :
מיועד לפרסום וביקורת של סיפורי מד"ב ופנטסיה; מנהל הפורום: זיו קיטרו (Sickbar)
לקבלת עדכונים חודשיים בדואל על פעילויות האגודה, הצטרפו ל
רשימת הדיוור על-ידי משלוח
מייל ל
מזכירות האגודה.
צריך, לדעתי, לעבוד על המשקל.
נכתב ע''י:
NY (IP Logged)
תאריך: 02:03 15/06/2004
למשל:
"ביער מסוכן מאד,
מסוכן מאד, מסוכן מאד..."
את מסתמכת מן הסתם על השווא באות מ' של "מסוכן", אבל בפועל זה נשמע מאולץ - עודף הברות.
או "מופיעה נימפה יפה"
(השווי ל"כולם הולכים ביער") - אותו מספר הברות, אך המשקל שונה לחלוטין. בעיה.
"אני, אלף, גמד, קוסם" - כנ"ל.
"אני יוצא מהיער" - כנ"ל.
"מורם על כפיים" - כנ"ל.
"מסתתר לי" - כנ"ל.
וכו'.
לדעתי, בשיר מסוג כזה (כלומר - פזמון, מיועד לשירה) צריך להחליט על משקל ולדבוק בו בנוקשות, למעט מקרים בהם שתי הברות יכולות למלא את מקומה של הברה אחת ארוכה. אקח את המשקל שנתת בבית הראשון ואביא דוגמה קלה המבוססת על השיר שלך (אך עם שינויי משמעות לצורך המשקל):
כולם הולכים ביער, (משקל בסיסי)
ביער, ביער,
כולם הולכים ביער,
ביער השחור.
אני, אלף וגמד קוסם, (יותר הברות, בגלל אורכה הגדול של "*י*ער" בבית הקודם)
גמד קוסם, גמד קוסם,
אני, אלף וגמד קוסם
ביער השחור.
ביער מסוכן מאד,
מפחיד מאד, מפחיד מאד,
מפחיד ומסוכן מאד,
ביער השחור.
וכו'. שימי לב לזרימה. נסי לדקלם את זה, ואל תתני לעצמך לדחוק עיצורים בשווא. כל מקום החשוד כאילו לא נוח לשיר אותו, כמעט ודאי לחלוטין שאכן לא נוח לשיר אותו.
עלי והצליחי!