פורום הסיפורים :
מיועד לפרסום וביקורת של סיפורי מד"ב ופנטסיה; מנהל הפורום: זיו קיטרו (Sickbar)
לקבלת עדכונים חודשיים בדואל על פעילויות האגודה, הצטרפו ל
רשימת הדיוור על-ידי משלוח
מייל ל
מזכירות האגודה.
RE: צבעי מלחמה
נכתב ע''י:
shif29 (IP Logged)
תאריך: 15:36 31/01/2004
אני אגיד בתור התחלה שאני חושבת שהראית מיומנות כתיבה לא מבוטלת, בעיקר אם הצלחת לרתק אותי למתרחש בקרב (שונאת את הקרבות האלה) עם דמויות לא מוכרות שלוחמות עבור מטרה לא ידועה. מסוג הקרבות שכאשר הם מופיעים בתוך סאגה, בה אתה מכיר את הגיבורים, איכפת לך מאוד מה יקרה להם. קראתי, די בעניין, והבנתי את רוב התיאורים למרות איזה עירפול , שנובע לדעתי מהשיכלולים והמודרניזציות כמו הפאנל, התלבושת המהבהבת, כאלה.
הבעייתיות מגיעה בסוף. בפסקה שתיים האחרונות, בשיחה עם החייל האוייב, (למרות שאהבתי את רעיון הלכידה שלהם יחד בטעות, ולדעתי אם הייתי מכירה את שתי הדמויות היה יכול באמת לעניין אותי מה יוליד המפגש הזה) אבל כאן, בעצם, נדחסו דיאלוגים פשטניים מדי, החל מ "רציתי לראות שאת באמת בת" כולל פיזור השיער, הבאמת תמוה, הדיאלוג הקצת מופנם בעניין העריקה: "כן לא לא יכולה" וכו, פלוס איזו אידאולוגיה שמגלה קצת פחות מדי פרטים מכדי לעניין) עבור לעניין האונס שבאמת לא הבנתי איך השתלב שם, וכלה בהריגה ומשהו מוסתר מאחורי משהו (כנראה זהות שלה כחייל אוייב למנצחים, אבל הרי היא בת ואצלם אין או משהו, ובכלל, איך זה מסתדר עם האונס הזה)
קטע הסיום, היה בו משהו מרגש, כאילו נכתב נכון למרות שלא היה ביסוס מתאים לאירועים, עדיין איכשהו הצליח לרגש אותי עניין התליון שלו שצרב אותה או משהו, (עירבוב של רגש וטכנולוגיה, שחביב עלי בדרך כלל)
עכשיו עצות:
התגלית שזהו שוב אחד העולמות (וכבר קראתי כמה וכמה סיפורים כאלה) בו שתי מדינות נלחמות ביניהן באמצעות קרב ראווה סטייל ארוויזיון אבל עם הרוגים ופצועים, יכלה לדעתי, מכיוון שלא מדובר פה בחידוש להיכלל בתיאור *מהתחלה*, ולהיות חלק מההתלבטות של הגיבורה, באיזו אכספוזיציה שהייתה מעלה את השאלה המוסרית כחלק בלתי נפרד מהסיפור.
שינוי כזה יאפשר תקשורת עם חייל האוייב בשלב הרבה יותר מוקדם, כאשר הייתי מוותרת על עניין הזיהוי באמצעות השריטה בסוף, למרות שהוא חמוד, לטובת רווח גדול בהרבה אם ההיכרות נעשית מוקדם יותר, בשלבים, ועם עומק, שיאפשר לעלילה להיות הרבה יותר מאשר תיאור של קווסט קצת באנלי. אם היה אפשר להקדים את הלכידה שלהם באותו חלל, לשלב מוקדם יותר, ואחרי כמה מפגשים אקראיים אחרים, אפשר היה להפוך את הדיאלוג למשהו בדומה למפגש הפושע והשוטר ב"היט" אחר, אבל דומה בעוצמה. (לא שהסרט משהו) עכשיו עניין האונס.
אם הוא הכרחי, הרי כחייל אוייב שניצח במלחמה, זה מאותם דברים שקורים הרבה. כל מה שצריך זה לדחות את העניין עד לאחר הכרזת הניצחון, והשגת קרב בין שתי מדינות מקביל לקרב בין שני אנשים, וניצחון מקביל ומהדהד הדהוד כפול מבחינה דרמטית
אה, כן, והחבר שלה מיותר, כרגע, למרות שגם לא יכול להיות תפקיד חשוב יותר.
משהו אחרון:
יש כמה שכבות לקווסט - תוכנה עם אופציות, דמויות עם אופציות, והאדם המשחק, ובוחר והופך את המשחק לחוויה אנושית ודרמטית. כרגע, יש לך הרבה יותר תוכנה מחוויה:
כישרון כתיבה יש לך בטוח, ולסיפור יש הרבה פוטנציאל.
מקווה שעזרתי במשהו.