פורום הסיפורים :
מיועד לפרסום וביקורת של סיפורי מד"ב ופנטסיה; מנהל הפורום: זיו קיטרו (Sickbar)
לקבלת עדכונים חודשיים בדואל על פעילויות האגודה, הצטרפו ל
רשימת הדיוור על-ידי משלוח
מייל ל
מזכירות האגודה.
RE: שמור מרחק-הדור הבא
נכתב ע''י:
shif29 (IP Logged)
תאריך: 15:41 27/01/2004
טוב יצא ארוך נורא....אבל זה אומר שהיה כאן משהו שעניין אותי.
סיפור שמתחיל טוב ואחר כך קצת מסתבך, לדעתי, עם האתנחתא לצורך העברת מידע מופרך למדי על מצב עולם התחבורה, ואז יצירת קישור לא ממש מתחבר לסיפור המעניין של הגיבור.
הגיבור נכתב כווינר, והמידע המודגש בשחור הפך אותו ללוזר, לא הייתה לזה הכנה כלשהי, וגם ההתרגשות שלו לא הייתה מובנת, מכיוון שאם כבר אם הבנתי נכון את הדמות, הוא היה צריך להתעצבן על זה שהשם שלו עלה בהגרלה ולא נבחר אוטומטית, כי הוא עשיר.
מאוד מסקרן אותי לקרוא את הסיפור המקורי, כדי לעקוב אחרי הדרך שהוא עבר.
הצעות ייעול -
ראשית, הסיפור צריך לדעתי להתחיל מקבלת המעטפה. מבנה נכון של סיפור שמתחיל בנקודה בזמן, חוזר אחורה וממשיך הוא שני שליש - שליש, כלומר, רגע הפתיחה צריך לתת יותר מאשר איש יושב ואוכל צפרניים, ובמקרה הזה המעטפה היא המקום הנכון להתחיל, לדעתי. ושם, לבחון אילו מהפרטים (ויש המון עודף אינפורמציה בסיפור) חשוב באמת, על ילדותו וחייו של הגיבור, על עניין ה"שמור מרחק" והמצב הפוליטי שנבע משם. לדעתי יש כפילות בסיפור - המשקל צריך להיות או על עניין השמור מרחק, או על עניין המוניות חינם של ג'ון. ואם שניהם חייבים להיכנס, חייב להיות קשר ביניהם. האם המוניות היו עם שלט "שמור מרחק"? ואם לא , למה, ואיך זה משתלב עם המבחן של ג'ון?
הכפילות היא של שתי הדמויות, ממציא השלט וג'ון, ויכולה להימחק אם ג'ון הוא זה שכתב את המאמר הראשון, ופתח שרשרת אירועים שבסופם הוא צריך להיבחן על זכותו להציב שלט על מכוניתו על על המוניות. זה יבטל את הצורך במאמר המודגש, הסיפור פשוט ימשיך בטבעיות.
לגבי המבחן, וכל הפרוצדורה המורכבת של בית המשוגעים המשונה שנבנה כאן, לא יודעת, זה נראה כאילו זה הדבר היחיד שמקשר את הסיפור עם איזה שהוא איפיון מד"ב, ובעצם, אין לו הצדקה כל כך. ומצד שני, הייתי אומרת אם כבר אז כבר, והופכת את המבחן למשהו משונה וביזארי ממש, ושיהיה לו חיבור מטאפורי כלשהו לתוכן הסיפור. למשל, ג'ון מוכנס למונית מאלה שלו, לא נהג, ושומע בדרך פרסומות מטורפות, שטיפת מוח כלשהי, או לא יודעת מה.
דבר אחרון: המוות שלו לא ברור וכמו שהסיפור כתוב כרגע אין בו צורך והוא לא תורם כלום. אולי אם הסיפור יהיה בנוי נכון, המוות יהיה מוצדק, ואולי פשוט לא יהיה בו צורך.
בכל אופן, אין כאן עוד הרבה עבודה, יש את כל החומרים כדי להפוך את הסיפור למשהו חזק באמת, ורק צריך לסדר ולבחור...
וזו כמובן רק דעתי.