בקרו גם בפורום האגודה
חזרה לאתר האגודה
פורום הסיפורים :   מיועד לפרסום וביקורת של סיפורי מד"ב ופנטסיה; מנהל הפורום: זיו קיטרו (Sickbar) 
לקבלת עדכונים חודשיים בדואל על פעילויות האגודה, הצטרפו לרשימת הדיוור על-ידי משלוח מייל למזכירות האגודה.
RSS Headlines
רוצים לפרסם כאן סיפורים? ראשית, קראו את כללי הפורום.
סוף סוף קראתי
נכתב ע''י: יעל (IP Logged)
תאריך: 13:46 23/01/2004

יש לי כל מיני דברים להגיד, ויכול להיות שחלקם יחזרו על מה שאמר NY:

א. הסיפור ארוך מדי ומייגע מעט. ההתחלה די משעממת והמשכתי מעבר לפסקה השלישית רק כי אני זו שהסברתי לך איך לפרסם פה (cwen מתפוז).
לא הצטערתי שהמשכתי, כי אחר כך הסיפור תופס תאוצה והופך מעניין, ובחלקים ממנו למותח ממש.
אתה חייב לעשות משהו בקשר להתחלה - צריך להפעיל הרבה מאוד סכין.

ב. יש משהו מעצבן בכך שהמספר כל הזמן עסוק בלהסביר לנו כמה שהוא לא מבין בזה וכמה שהוא לא מבין בהוא. זה אמנם פותר אותך מלתמלל לנו את הסבריו המסובכים של המומחה - אבל זה שקוף מדי. (אני - המספר - טמבל, אז אני לא אחזור על מה שאמר מיכאל, כי במילא לא הבנתי). עדיף למצוא פתרון אחר. זה גם מעיק שכל הזמן המספר מסביר שהוא לא מבין בנושא וגם שקוף שהוא לא מבין, כי אתה לא רוצה להסתבך עם ההסבר.
מן הצד השני, למרות שהוא כזה בור בנושאים הקשורים לסיפור, פתאום הוא מפגין שליטה מוסיקלית מדהימה בסגנון לא מוכר ועוד בשמיעה ראשונה. כמו שתיארת את הקטע, אני בספק אם הייתי מצליחה להבחין בכל אלה גם אחרי שמיעה מספר עשרים וגם עם תווים. (יש לי תואר במוסיקה). משהו פה לא "מצלצל" טוב. נראה שהמומחיות של המספר מתאימה את עצמה לנוחות של הסופר. סופרים עושים את זה פעמים רבות, אבל אסור שהקוראים ירגישו בזה.
דוגמה טובה לאיך כן לעשות את זה אפשר למצוא ב"הדלת המוליכה אל הקיץ" של היינליין. יש שם קטע בו הגיבור משוחח עם פרופסור גאון שהמציא את המסע בזמן. הגיבור מתחזה לאדם הכותב ספר ו"מראיין" את הפרופסור. היינליין ביקש להמנע מהצורך לתאר את המתימטיקה שמאחורי המסע בזמן וכתב משהו כמו:
המספר: "ואז הוא אמר, 'ומכאן ברור ש...' והמשיך לדבר על דברים שברורים רק לו ולאלוהים'.
זו דוגמה טובה לאיך לעשות את זה. המספר לא מתבטל בפני הקורא ולא מסביר כמה שהוא בור ועם הארץ. פשוט ההסבר הוא כל כך מסובך שאיש אינו יכול להבין אותו. ונותן ההסבר הוא לא סטודנט באמצע התואר אלא איש מחקר מהמובילים בעולם.
בקיצור, תמצא פתרון יותר אלגנטי.

ג. איפה ההמשך? חתכת את הסיפור באמצע בנקודה מאוד מותחת. בסוף הגעת לחלק שאותי באופן אישי מאוד מאוד מתח ועניין. ו... אני עם הלשון בחוץ. מה קרה? סוף סוף הגענו לסיפור האמיתי והוא נגמר.
נכון, לעצבן את הקורא זה נורא כיף, אבל זה לא חכם לטווח הארוך.
להבדיל אלף אלפי הבדלות - בוודאי שמעת על ספר פנטסיה מקורי שיצא לא מזמן, משהו עם ראמות. כמה מהמקטרגים טענו שהספר משעמם למדי וצפוי, ואחד המסנגרים טען שבחלק השני יש התפתחויות מדהימות.
אז זהו. אי אפשר להשתמש בחלק השני כדי לתרץ בעיות בחלק הראשון. כנ"ל אצלך. שאר הסיפורים ב"עולם הזה" שאולי יכתבו לא יכולים לשמש כדי להסביר בעיות בסיפור זה.
(שוב אני מבדילה אלף אלפי הבדלות. אתה כותב הרבה יותר טוב מהאדון ההוא. אתה יכול לתת לו שיעורים).

ד. בסך הכל כתוב לגמרי לא רע. זה יכול לצאת סיפור מצוין אם תתקן את הבעיות שצויינו כאן בתגובות ואה... הממ... תמשיך אותו! (מה קרה להם לעזאזל?)



נושא נכתב על ידי נשלח
  המוזה של אדי צמרון צף 14:17 18/01/2004
  רואים שהושקעה מחשבה בסיפור. NY 02:18 19/01/2004
  קודם כל - תודה צמרון צף 03:05 19/01/2004
  תשובות: NY 04:07 19/01/2004
  אוקיי צמרון צף 04:38 19/01/2004
  תראה, NY 05:10 19/01/2004
  סיפור מאוד מעניין ומותח, אבל... אבירם 08:33 19/01/2004
  אבירם, NY 08:43 19/01/2004
  תודה רבה צמרון צף 10:24 19/01/2004
  סוף סוף קראתי יעל 13:46 23/01/2004
  יופי של פידבק צמרון צף 14:35 23/01/2004
  RE: יופי של פידבק יעל 14:57 23/01/2004
  RE: המוזה של אדי אלינור 11:52 24/02/2004
  מצטער, זה לא התחום שלי צמרון צף 12:19 24/02/2004


מצטערים, אין לך הרשאה לכתוב/להגיב בפורום זה.
This forum powered by Phorum.