בקרו גם בפורום האגודה
חזרה לאתר האגודה
פורום הסיפורים :   מיועד לפרסום וביקורת של סיפורי מד"ב ופנטסיה; מנהל הפורום: זיו קיטרו (Sickbar) 
לקבלת עדכונים חודשיים בדואל על פעילויות האגודה, הצטרפו לרשימת הדיוור על-ידי משלוח מייל למזכירות האגודה.
RSS Headlines
רוצים לפרסם כאן סיפורים? ראשית, קראו את כללי הפורום.
על חלק מהערותיך אני חולק
נכתב ע''י: בן רוט (IP Logged)
תאריך: 22:30 05/08/2002

באופן עקרוני, אני סבור שהערותיך אינן תמיד במקומן, ואבהיר את כוונתי.
א. ישנם לא מעט ספרים/סיפורים/ספרי המשך, המתבססים על טקסטים אחרים.
אני לא בטוח שהיית עולה על העניין שהתשובה לשאלה מצויה בטקסט אחר אילו לא כתבתי את זה במו מקלדתי כתשובה לשלמקו, ואילו לא קראת את "הקורס ללימוד שפת הקרב של בנות-רודין". יחד עם זאת, כפי שכבר כתבתי, היה נכון להוסיף משפט או שניים על הנושא. ועל הערה זו התודה לך, לשלמקו וליעל.

ב. אתה מצר על-כך שמטרת הסיפור היא להעביר את רעיונותי בנושא הסיפור. תראה לי סיפור אחד שלא מעביר את רעיונותיו של המחבר.
לא כל-כך הבנתי את התואר "קלושה" שהצמדת ל"עלילה". האם כוונתך שהעלילה לא קיימת? (ואם כך, הרי שיש בינינו חילוקי דעות, לדעתי יש הרבה פחות עלילה בסיפור של אתגר קרת המופיע באתר); האם כוונתך שהעלילה קצרה מדי בשביל לקיים את הסיפור? או שמא, העלילה ארוכה מדי בשביל סיפור קצר?

ג. כנראה שלא נכחת בהרצאות טובות אם אתה משוו את דברי הקפטן להרצאה חפוזה. הרצאה יכולה להכתב כך: "בתוך הגולגולת קיימים חמש מוחות: המוח הגדול, מוח הביניים המוח התיכון, המוח המאורך והמוחון..." ואילו סיפור על הרצאה נראה אחרת: "הוא דיבר על חמשת המוחות בראש, על מוח הביניים ועל האפיפיזה שפעם חשבו שהיא מקום משכנה של הנפש..." ההבדל בין שניהם הוא שהרצאה צריכה להיות דידקטית, ואילו סיפור על הרצאה יכול להביא את נקודת מבטו של המספר ואת הדברים החשובים לו (למשל הפרט על האפיפיזה שיותר חשוב לו מאשר שאר מוחות הגולגולת).
התכוונתי לכתוב בצורה חפוזה, כיוונתי לכך שהקריאה תהיה מהירה (ראה הערתי ליעל). סיפור ליניארי נראה לי משעמם לכתוב.

ד. אתה צודק בכך שהחיפזון מהשטן ושאכן ישנן טעיות כתיב לאורך הסיפור (חוק מרפי אומר שאחרי שתיקנת את כל הטעויות ושלחת את החומר, טעויות יתפתחו בדואר). מנסיוני, כל פרסום שאני מוציא עובר 10 הגהות שלי, 4 הגהות ראשוניות שלי, בהפרש של חודש לפחות אחת מהשניה, לפני שליחת כתב-היד למו"ל. אחר-כך 6 הגהות כפולות של העורך הלשוני ושלי (כלומר העורך מגיה, מחזיר אלי, אני מגיה ושולח אליו, 6 פעמים) ואם אתה חושב שבמקרה זה לא יהיו טעויות, הרי לך טעות.
שאלה: האם סעיף ד מתכוון לשני דברים: סגנון ופיסוק? או שהתכוונת לדבר אחד - סגנון (שהפיסוק הוא מרכיב מסויים בו).
ואם אנחנו מדברים על סגנון אז שמתי לב לכך שבכל פעם שאתה כותב משהו חיובי, אתה מסייג אותו כמובן מאליו (ראה כותרת) או כדעה אישית וסובייקטיבית (למשל: לדעתי, זה יכול להיות סיפור מעניין). אבל בכל פעם שאתה מציין ביקורת, אתה כותב את זה כמשהו אובייקטיבי (דוגמה: "הסיפור לא מובן" או, "הסגנון דורש ליטוש קל" במקום: "אני לא הבנתי את הסיפור" או, "אני היית מלטש את הסגנון") - לתשומת לבך (כי פרויד בטח כתב על זה סםפר או שניים).



נושא נכתב על ידי נשלח
  שפת המלחמה של הקפטן בן רוט 03:37 04/08/2002
  נחמד. מאד נחמד שלמקו 06:35 04/08/2002
  תודה, ממש תודה בן רוט 10:48 04/08/2002
  לא שהסיפור לא עומד בפני עצמו שלמקו 05:04 05/08/2002
  בסיפור יש ניטפוק יותר גדול בן רוט 21:20 05/08/2002
  טכנית, אתה צודק. שלמקו 03:22 06/08/2002
  טוב בהרבה מהצגת הנתונים סתם, כמובן NY מאושר 01:46 05/08/2002
  מה שהוא אמר יעל 04:14 05/08/2002
  עם בסוף = אם[[ל''ת]] יעל 04:15 05/08/2002
  שפה ''מדוברת''. שלמקו 03:23 06/08/2002
  שמח שאהבת את הסיפור בן רוט 21:47 05/08/2002
  שים לב לדוגמת הדיאלוג שכתבת: שלמקו 03:26 06/08/2002
  בקשר לדיאלוג - לי זה קטע את רצף הקריאה יעל 04:55 06/08/2002
  ניתן לכתוב *בכל* צורה שהיא. באמת! NY מאושר 05:19 06/08/2002
  המשפט שכתבת הבהיר את עמדתך בן רוט 04:48 09/08/2002
  על חלק מהערותיך אני חולק בן רוט 22:30 05/08/2002
  הבהרות: NY מאושר 05:00 06/08/2002
  פטור בלא-כלום אי-אפשר בן רוט 23:07 09/08/2002
  well - Preacher 02:30 10/08/2002
  אף אחד לא מת - NY מאושר 04:04 10/08/2002
  חוקים נועדו שיעברו עליהם Preacher 02:18 10/08/2002
  אני שמח שהבאת את ראמא כדוגמה, NY מאושר 03:53 10/08/2002


מצטערים, אין לך הרשאה לכתוב/להגיב בפורום זה.
This forum powered by Phorum.