פורום האגודה :
מיועד לדיון בנושאים הקשורים לפעילות האגודה בלבד
לקבלת עדכונים חודשיים בדואל על פעילויות האגודה, הצטרפו ל
רשימת הדיוור על-ידי משלוח
מייל ל
מזכירות האגודה.
דברים שצריך לשקול להבא (אייקון ובכלל)
נכתב ע''י:
רז (IP Logged)
תאריך: 08:30 30/09/2010
אני אתחיל מהסוף: אייקון 2010, "מבעד למראה" היה אירוע נהדר, מרתק, מוצלח מאוד גם מבחינת התוכן וגם מבחינת האווירה. ההתרשמות שלי, שמבוססת לחלוטין על מראה עיניים של כמות האנשים שהגיעו, היתה שגם מבחינה כלכלית אייקון הצליח מאוד.
ולמרות זאת, ואולי דווקא בגלל זה, היו כמה דברים שהפריעו לי, דברים שלא היו צריכים לקרות, במיוחד לאור העובדה שהאגודה מארגנת כנסים ואירועים לא מאתמול.
הראשון שבהם הוא התור לכרטיסים ביום הראשון, שנשמך למעלה משעה. לא, זו לא היתה פאדיחה משעשעת, זה לא היה משהו שצריך להתייחס אליו בחיוך סלחני, זה היה ביזיון, חד וחלק. אני מודה שלא עקבתי אחרי הנושא כל שנה, אבל זכורות לי לא-מעט שנים שבהן מערכת הכרטיסים הממוחשבת היתה עושה לנו צרות, ושנה אחר-כך אנשי המחשבים היו מבטיחים לנו שהבעיות נפתרו, וכמובן שהבעיות חזרו על עצמן. ואני אומר: חלאס. אפשר לחזור לכרטיסים אנלוגיים. לא, אני לא צוחק. כרטיסים ריקים שאפשר להדביק עליהם מדבקה של אירוע ספציפי, וכשנגמרות המדבקות - נגמרו המקומות באולם. זהו. זה דורש קצת היערכות לוגיסטית לפני האירוע עצמו, אבל זה יהפוך את מכירת הכרטיסים למשהו הרבה יותר מהיר וזורם. לא צריך ללכת רחוק מדי כדי להוכיח את זה: בזמן שאנשים היו תקועים בתור עד סוף המילניום לקניית כרטיסים, דוכן יד-שניה שעבד עם טפסי-נייר אולד-סקול עשה עבודה מהממת ביעילותה (אני יכול להעיד אישית).
ובלי שום קשר - כשמישהו מזמין כרטיסים מראש, ולא משנה אם זה מרצה, אח"מ, או קונה כרטיסים מהשורה, גם אם משתמשים במחשבים, לא מחכים עד שהוא יגיע לקופות כדי להדפיס את הכרטיס שלו. את כל הכרטיסים המוזמנים מראש צריך להדפיס מראש, לפני פתיחת האירוע, ולאסוף אותם במעטפות ממוינות לפי שמות המזמינים. אנשים שהזמינו מראש כרטיסים לא צריכים לעמוד בתור - העיקרון של הזמנה מראש קצת הולך לאיבוד אחרת.
ואם כבר בענייני תורים - ישנו גם העיכוב הידוע לשמצה של זומבי.קון ב-40 (!) דקות ביום השני. אני זוכר, עוד מימי כמנהל כנסים, הייתי מסרב בתוקף להכניס יותר מהפקת-מקור אחת באירוע מתוך ידיעה שהדברים האלה מעכבים ומחרבשים את הלו"ז ללא תקנה. זאת ממש אקסיומה שהפקת-מקור לא תתחיל בזמן שהיא נועדה להתחיל. אבל אתם יודעים מה? לא, זה לא צריך להיות ככה. זה לא תקין, זה לא מקצועי (ולא, העובדה שהפקה מוגדרת כ-"הפקת חובבים" לא מצדיקה התהנגות לא-מקצועית בתחום הזה) ואחרי כמה וכמה הפקות-מקור שעלו במסגרת אירועים - הגיע הזמן שהן יתחילו ויסתיימו בזמן שנועד להן. יש דרישות לוגיסטיות להפקת מקור? דואגים להן מראש. יש דברים שאפשר לעשות רק בדקה התשעים? במקרה כזה דואגים שהסלוט לפני הפקת המקור [b]יהיה פנוי[/b]. כן, אנחנו נפסיד ככה סלוט, אבל נרוויח התנהלות תקינה יותר מול הקהל.
ולסיום, הרצאות. הזדמן לי להיות בהרצאה שהועברה בשעה 22:00. אני מצטער, אבל זה לא רציני. הרצאה היא משהו שדורש איזה מינימום של ריכוז גם מהמרצה וגם מהקהל, ולבקש את זה משניהם בשעה כזאת זה - עבור רובם - עונש. דבר כזה מבטיח שלמרצים יהיה בהגדרה מעט מאוד קהל, מה שיגרום להם להרגיש עוד יותר רע. מבחינת שיבוץ הרצאות בלו"ז - 20:00 צריכה להיות שעת הגבול העליון שלנו. אגב, זכור לי פתיל מפורום אורט (מנוע החיפוש לא עובד כרגע) של מרצה ששיבצו אותו בשעה דומה באחד האייקונים הקודמים, מה שגרם לו להרגיש שמתייחסים אליו כמו זבל. התנהגות מהסוג הזה היא בדיוק מה שהוציא לאייקונים האחרונים את השם הרע שלהם בקרב הקהילה, וממש לא צריך לחזור על זה.
כל הדברים האלה לא נכתבים בשום אופן מתוך פסילה גורפת של אייקון השנה - כאמור, כל הכבוד למארגנים שהרימו מפעל מרשים. אבל על רקע המפעל הזה, כל אותם דברים מאוד-מאוד צורמים, ואני לא חושב שצריך לעבור עליהם לסדר היום. לא רק בגלל הרושם שהם עשויים לעשות על אדם מבחוץ, נהפוך הוא - בגלל שאייקון 2010 הגדיר את עצמו כמכוון-קהילה, דווקא לאנשים מתוך אותה קהילה אין סיבה לספוג יחס כזה.