פורום האגודה :
מיועד לדיון בנושאים הקשורים לפעילות האגודה בלבד
לקבלת עדכונים חודשיים בדואל על פעילויות האגודה, הצטרפו ל
רשימת הדיוור על-ידי משלוח
מייל ל
מזכירות האגודה.
התייעלות האגודה וגורל המימד
נכתב ע''י:
דותן דימט (IP Logged)
תאריך: 03:53 03/01/2001
בהודעות קודמות (במיוחד לפני הבחירות) שמענו הרבה דיבורים על התייעלות.
בעמותה אחרת שאני חבר בה (וגזבר יוצא), אשר פעילה כשנתיים, הקפדנו לקיים רק פעילויות שבמיקרה הגרוע מכסות את עצמן מבחינה כספית, ולרוב מניבות רווח מסויים. באסיפה כללית הושמעו אף דברי ביקורת, כי אותה עמותה שומרת על הונה "כדרקון הרובץ על זהבו". אמנם מבחינת התיכנונים אותה עמותה פחות שאפתנית מהאגודה, אבל מבחינה כספית אני מרגיש שהיא הרבה יותר בטוחה.
לאגודה הישראלית למד"ב ולפנטסיה יש יומרות גדולות יותר, כמו כנסים בהשתתפות אורחים מחו"ל, וראש וראשון להן הוא המימד העשירי.
ארז, אני מקווה שכשדיברת על הצעות להפקת המימד ב- 60% מעלויותיו הנוכחיות, לא דיברת רק על דפוס נטו, אלא על עריכה לשונית, הגהה, עימוד, עיצוב גרפי וכ"ו - כולם שירותים נוספים שאנחנו מקבלים מהמו"ל הנוכחי.
אם לא, אזי צריך לגייס מתנדבים לעשות את העבודות הללו.
גיוס פרסומות (כפי שהצליח העורך המכונן אבנר פרידמן לקמבן מספר פעמים) יכול גם הוא להוזיל את עלות המימד באלפיה או שתיים.
*אבל*, עם כל אלו, אני חושב שהוצאת המימד + הדיוור לחברים תהיה בעתיד הניראה לעין פעולה שכרוכה בהפסד כספי עבור האגודה.
כלומר, סיכום הוצאות + הכנסות בהפקת גליון מימד נתון נותנת רווח שלילי.
ההפסד הזה צריך להיות מכוסה ממקורות הכנסה אחרים של האגודה.
כרגע, מקורות ההכנסה היחידים שאני יודע עליהם הם דמי החבר (100 שקל!) וכנס איקון. כנס איקון הוא מקור רווח משמעותי אך לא נטול סיבוכים בירוקרטיים (ניתוב הכסף דרך קופת הסינמטק, חלוקת השלל עם סטארבייס). הייתי שמח אם האגודה היתה מארגנת כנסים נוספים, אולי קטנים יותר בהיקפם, אך כאלו שבה אנחנו יושבים על הקופה ומפקידים את ההכנסות (בניכוי הוצאות) למחרת הכנס. לא שאלו היו ממנים את המימד, אבל זה היה עוזר.
לסיכום ההגיג הלא ממוקד הזה: אני מאמין שרוב חברי האגודה מעוניינים בהמשך קיום המימד. השאיפה של רובנו לעתידו היא להפוך אותו למשהו יותר ויותר דומה ל"פנטזיה 2000" (ולא, למשל, למשהו כמו "שביט במרק" או "סייברקוזן"). היינו גם רוצים להפיץ אותו (למכור למעשה) ברבים, ולכן חשוב כפליים להפוך אותו ל(אפילו) יותר אטרקטיבי.
מצד שני, המימד בעתיד הניראה לעין יהיה מקור להפסדים עבור האגודה - הוא לא יכסה את עצמו (אלא אם כן ינחת עלינו איזה גאון שיווקי). יש גם סיבות אובייקטיביות למה ההצלחה הכלכלית המסחררת לה זכתה ^פנטזיה 2000^ (כיסוי הוצאות מלא!) לא תשתחזר בכל מיקרה (לאנשים יש אינטרנט וטלוויזיה נורמלית, והם פחות "מורעבים"למד"ב).
נשאלת השאלה, מה עושים?